Jak získat 100 000 fanoušků na Facebooku?

0 118
Jak získat 100 000 fanoušků na Facebooku?
5 (100%) 1 hlas[ů]

Měřit úspěšnost Facebook komunikace „lajky“ se již v dnešní době opravdu nenosí.

Přesto se stále najdou klienti, jejichž jedinou metrikou úspěšné komunikace na Facebooku je právě počet lajků resp. fanoušků jejich stránky. V dnešním světě se marketing stává z jednoho dne na druhý stále více komplexnější a zamotanější.

I samotná komunikace vaší značky na Facebooku je jen jedna z jeho několika částí. Někdy větší a někdy menší. Všichni odborníci se však asi shodnou na tom, že pro moderně smýšlející firmy je přítomnost a komunikace na sociálních sítích podstatná věc.

Je však jedním dechem říci, že komunikace na sociálních sítích, a bavme se tedy konkrétně o Facebooku, je běh na dlouhé tratě a tak je třeba k němu i přistupovat. Jako všude, i zde platí staré známé: Poctivě dále dojdeš.

MÁTE JIŽ SVÝCH 100 000 FANOUŠKŮ NA FACEBOOKU? KOLIK Z NICH JE Z INDIE?

Jak tedy vybudovat úspěšnou a hlavně kvalitní fanouškovskou základnu? Závisí to na několika faktorech:

1. Pravidelnost a zajímavý obsah

Pokud na Facebooku nekomunikujete pravidelně, vaše fanouškovská základna nikdy nenaroste resp. nebude nikdy taková kvalitní jako u značek, které to dělají. Nastavte si alespoň základní obsah plán na období, které vám vyhovuje. Může to být týden, dva nebo měsíc.

2. Komunikace musí být oboustranná

Říká se, že na každý komentář, zda zprávu nutné odepsat. Samozřejmě jsou tu i případy internetových „trollů“, kteří vás nepřestanou otravovat.

Tehdy je asi jednodušší situaci nějakým způsobem uklidnit a když se to už nedá snést, prostě takového člověka ignorovat nebo vymazat. Na každý jiný případný koment nebo správu vašich fanoušků třeba odpovědět. Co nejrychleji jak to jen jde.

3. Buďte kámo, ne prodejce za každou cenu

Mnoho klientů si stále neuvědomuje, že v marketingu existuje několik typů komunikačních kanálů. Některé z nich jsou prodejní a jiné zase ne.

Facebook je jedním z nejlepších PR nástrojů moderní doby a poskytuje opravdu široké možnosti, například jak ukazovat své produkty, prezentovat firmu a budovat si tak vztah ať už se zákazníky, potenciálními zákazníky, nebo širší veřejností.

Lidé na Facebook chodí, aby tam komunikovali a bavili se se svými přáteli. Pokud se vaše značka stane „přátelům“, máte vyhráno.

4. Na všechno je třeba peníze

Jen málo kdy se stane, že se obsah šíří tak virálně, že ho není třeba žádným způsobem finančně podpořit. I když máte obsah jakkoli dobrý a vztah s fanoušky (tzv. Engagement) na vysoké úrovni vždy myslete na to, že Facebook organicky ukáže váš obsah pouze zlomku procent vašich fanoušků.

Tedy že se nějaký post, například fotka objeví pouze 200 fanouškům i když je máte na vaší Facebook stránce 5000. V zásadě platí: Čím lepší obsah, více komentářů a lajků na post, tím více ho Facebook ukazuje.

5. Pomalu dále dojdeš

Fanoušek, kterého získáte „organicky“ má pro vás z dlouhodobého hlediska mnohem větší hodnotu než ten, kterého byste si dokázali „koupit“ šmahem ruky.

Je jednoduché „nakupovat“ již rozjetou stránky nebo pár tisíc lajků z Indie. Většinou však jde o „mrtvé“ duše lidí, kteří nemají žádný zájem interagovat s vaší značkou a přesně to se také stane.

6. Sledujte statistiky a korigujte

Facebook poskytuje celkem obstojné statistiky, které vám budou stačit na to, abyste si uměli samostatně vyhodnotit, které aktivity vám na Facebooku fungují a které ne.

Jejich zprávu, ale i možnosti komunikace na Facebooku a základní pravidla a principy se dokážete naučit poměrně rychle a snadno. Například i v online kurzu od Truniversity, který můžete studovat přímo ze svého obýváku.

Držíme vám palce a klidně nám do komentářů napište, která značka komunikuje podle vás na Facebooku nejlepší a proč. I my rádi něco „odkoukáme“ a přiučíme se.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Chcete být informováni o nejnovějších akčních půjčkách na email?

Co získáte

 

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb souhlasíte s jejich použitím. Co jsou cookies...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close