Warning: array_diff(): Argument #2 is not an array in /data/web/virtuals/148833/virtual/www/domains/financniliska.cz/wp-content/plugins/kk-star-ratings/src/functions.php on line 218

Warning: array_diff(): Argument #2 is not an array in /data/web/virtuals/148833/virtual/www/domains/financniliska.cz/wp-content/plugins/kk-star-ratings/src/functions.php on line 218

Warning: array_diff(): Argument #2 is not an array in /data/web/virtuals/148833/virtual/www/domains/financniliska.cz/wp-content/plugins/kk-star-ratings/src/functions.php on line 218

Warning: array_diff(): Argument #2 is not an array in /data/web/virtuals/148833/virtual/www/domains/financniliska.cz/wp-content/plugins/kk-star-ratings/src/functions.php on line 218

8 věcí, které dělají úspěšní ještě před osmou hodinou ráno

0 43

Warning: array_diff(): Argument #2 is not an array in /data/web/virtuals/148833/virtual/www/domains/financniliska.cz/wp-content/plugins/kk-star-ratings/src/functions.php on line 218

 

Stále si říkáte, jaké by to bylo super, kdybychom ráno měli ještě jednu hodinu navíc. Zaráží vás, jak ti super úspěšní lidé dokáží všechny své činnosti vtěsnat do těch krátkých 24 hodin a ještě jim i zbývá čas na přátele. Zdá se vám, že jsou vždy o krok před vámi i přesto, co všechno už dosáhli?

Jejich tajemství však může být daleko jednodušší, jak byste si mohli myslet. S malými zásahy do vašeho denního rozpisu můžete i vy pocítit benefity perfektně spořádaného rána.

Vím, co si myslíte: „Já nejsem ranní ptáče, já si velmi rád tu půl hodinku navíc pospím. Chraň tě Bůh, abys mi navrhnul vstát ještě před úsvitem a s divokou zvěří jsi odběhl maratón ještě před tím, než vykouknou první paprsky slunce. Já nejsem člověk před obědem, nebo dokud si nedám šest káv, podle toho, co nastane dříve. Jdu zpátky do postele.“

Věřte mi, nejste jediný, s tímto názorem. Vlastě máte docela pravdu. 21. století způsobilo několik nemilých zásahů do našich denních plánů a celkem nám zkomplikovalo ranní vstávání. Důvodem jsou noční televizní show, pozdní pracovní večery končící kolem půlnoci a čekající nás jako první věc hned ráno a mnoho dalších.

Ve skutečnosti, jsme však jako lidé od přírody přizpůsobení vstávat za svítání. Studie dokazují, že právě ráno jsme nejproduktivnější a s blížícím se večerem naše pozornost, kreativita a soustředění se klesá. A přitom všechno co potřebujeme udělat, abychom naplno využili právě těch několik ranních efektivních minut mezi budíkem a během do práce je vyšperkovat, co a jak děláme. A možná právě tyto rady vám pomohou, abyste do práce ráno běžet vůbec nemuseli.

Nabízím vám proto top osm věcí, které můžete udělat, abyste se namotivovali na úspěch v dopoledních hodinách:

1. Cvičte

Před tím, než na vás dolehnou všechny další priority daného dne, zacvičte si. Je podstatně jednodušší rozhýbat se a dělat to pravidelně, pokud to bude hned první věc ráno. Předtím, než vám začnou zvonit připomínky v telefonu. I kdyby to mělo být jen 20 minut, je podstatné začít den pozitivně a s elánem. K tomu vám pomohou právě endorfiny, které se při fyzické aktivitě vyplavují do mozku.

2. Meditujte

Nic si z toho nedělejte, pokud ráno nemáte hodinu čas sedět na polštáři a užívat si sám se sebou. Podobný výsledek totiž dosáhnete s pár minutami v tichu a soustředěním se na své dýchání. Soustřeďte se na nádech na čtyři doby a výdech na také čtyři doby. V duchu si počítejte a nechte „mysl běžet“. Během meditace se nesnažte řešit problémy. K tomu není určena. Má za úkol resetovat vaše myšlenky a připravit prostor pro nápady a kreativitu.

3. Snězte něco malé a pijte

Zdá se to banální, ale je velmi důležité během první ranní hodiny něco sníst a napít se. Je to výborný prostředek jak nastartovat tělo i mysl. Dobře nakrmené a napojené fyzické tělo lépe odolává stresu a napětí a mysl se snadněji soustředí na úkoly před ní. Plus se vyhnete riziku, že vás hlad vytrhne ze soustředění v tom nejhorším okamžiku. Snažte se proto ráno před odchodem vypít alespoň tři sklenice vody a dodat tělu nějaké proteiny a tuky aby vydrželo nerušeně fungovat až do oběda.

4. Buďte pozitivní, pokládejte si cíle a mluvte o svých záměrech

Začít den pozitivně například kontrolou úspěšně ukončených cílů a odměněním se za jejich splnění je výborným motivačním postupem vpřed, ke splnění dalších a náročnějších úkolů. Řekněte si svůj záměr (např. „Dnes se chci plně soustředit“) a reflektujte v něm nějaký ze svých cílů (např. „Dnes se dobře najím, abych se mohl nerušeně soustředit až do oběda“) a uspořádejte si takto své priority. Klidně si můžete poznamenat i pár řádků díků. Čím větší pozornost budete tomuto procesu věnovat, tím větší uspokojení bude ve vás vzbuzovat a tím pozitivnější přístup k práci budete mít.

5. Taktizujte a plánujte

Když víte přesně, co chcete v daný den udělat a máte plán, jak na to, je daleko lepší pravděpodobnost, že se vám to i skutečně podaří. Využití ranních efektivních hodin vám pomůže se zorganizovat a prioritizovat úkoly. Můžete si je vizualizovat nebo zapsat, podle toho, co vám nejlépe sedí. Soustřeďte se na úkoly, které musíte udělat, kde musíte být, jak se tam dostanete a s kým plánujete dnes mluvit. Nezapomeňte započítat čas na přesuny a případné komplikace, které by se mohly vyskytnout. Pokud budete na ně připraven, bude podstatně jednodušší se s nimi vypořádat, pokud skutečně nastanou.

Motivace

6. Těžké úkoly řešte na začátku

I když může být na první pohled lákavé prokrastinovat a odškrtnout si nejprve 700 menších úkolů ze seznamu, jako jeden těžký, není to dobrý nápad. Ten jeden jediný úkol se pak bude vznášet nad vámi a těžit vaši mysl celý den (a možná i týden).

Jedním z největších nepřátel v tomto ohledu je email. Často vás strhne do víru malinkých úkolů a ani se nenadějete a hodiny utíkají. Dobrým způsobem jak se s ním vypořádat je jen letmo proletět inbox, zkontrolovat úkoly, které jsou urgentní a které je nutné vyřešit. Tyto vložit do svého denního plánu a email zavřít. Umožní vám to následně soustředit se na nejtěžší úkol před vámi a vyřešit jej. Následně se vám uvolní i mysl a budete mít dostatek mentální energie pokračovat. Případně se znovu vrátit k emailům.

7. Vytvořte si rituál

Je dobrý nápad mít nějaký předvídatelný, záchytný bod, o který se ráno opřete. Například procházka se psem, šálek čaje a trochu jógy nebo několik minut strečinku. Je to neskutečně uklidňující vědět, že hned ráno provedete něco, co vás dostane z postele a odstartuje váš produktivní pracovní den. Speciálně, pokud tento váš rituál bude něco kreativního. Například křížovka nebo hudba. Nastartuje to vaši mysl na řešení problémů a připraví neurony pro pozdější použití.

8. Vstaňte o hodinu dříve

Největším zabijákem produktivního rána je jedněmi milované ale námi ostatními proklínané tlačítko „snooze“ – posunout budík o 10 minut později. Proč se obírat o drahocenný, nejproduktivnější čas na vyřešení nejpalčivějších úkolů a plýtvat ním? Co to přinese? Jen další stres z toho, že nestíháme a v chvatu spěcháme do práce.

Co tedy s tím? Plánujte dopředu, kdy chcete vstát a nastavte budík na tento čas. V momentě jak zazvoní, vstaňte. I kdyby to mělo být o hodinu dříve, než vstáváte běžně. Ptáte se jak? Jděte dříve spát. Nekoukejte například na tu večerní show. Kvalita a kvantita spánku se vám vrátí mnohonásobně v následujícím dni.

TIP pro vás: Už víte, co dělat ráno. A co po zbytek dne? Přečtěte si 10 zvyků, které z vás udělají milionáře.

TIP: Kdokoliv může využít tyto typy, které se objevily na portálu ClassPass, dokonce i pokud nejste ranní ptáče.

 

Líbil se vám článek o věcech, které dělají úspěšní před osmou hodinou ráno, sdílejte

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Chcete být informováni o nejnovějších akčních půjčkách na email?

Co získáte

 

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb souhlasíte s jejich použitím. Co jsou cookies...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close