Proč si napsat cíle, které chcete dosáhnout?
Věděli jste, že to, co nedokáže architekt nebo projektant nakreslit v 2D prostoru (na pauzák, papír) nikdo v 3D nepostaví? Prostě se to nedá zrealizovat.
Zkuste stavět dům bez plánů. Je jasné, že velmi zkušenému člověku nebo géniovi by se to mohlo podařit. Kolik je však reálné máte ve firmě?
Je to jako když vás pošle manželka na nákup. Zkušení manželé chtějí a dokonce vyžadují, aby jim žena vše napsala na papír nebo poslala sms, co a často i kde mají koupit. Takto na nic nezapomenou.
Manželky „manažerky“ je dokonce bez napsaného seznamu věcí ani nakupovat nepustí.
Je to hra na jistotu. Pro obě strany.
Dali jste takovou jistotu i lidem ve vaší firmě?
Vědí jednoznačně říci, jaký má firma, ve které pracují dlouhodobý cíl? Co musí dosáhnout letos? Existují plány, projekty nebo dokonce postupy jak toho dosáhnout? Je to v písemné formě?
Proč je dobré si cíle napsat:
- Při psaní cílů si většinou člověk velmi dobře rozmyslí, co vlastně chce a co ne.
- Je snadné se k tomu i po delším čase vrátit.
- Dá se průběžně kontrolovat, zda jdeme správným směrem nebo jak daleko jsme od cíle.
- Je snadné určit, zda jsme cíle dosáhli nebo jak moc jsme se od původního cíle odchýlily.
- Máme jistotu, že časem na daný cíl nezapomeneme.
- Zkuste se ve firmě lidí zeptat na jejich cíle.
Jednoduše jim dejte otázku:
Co chceš dosáhnout ve firmě letos (na své pracovní pozici)?
Dostali jste jednoznačnou odpověď? Je to v souladu s firemními plány a cíli?
Pokud ne, tak jste možná odhalili základní příčinu toho, proč daný pracovník nepracuje na 100%, přešlapuje na místě nebo se dokonce jaksi motá.
[…] si můžeme formulovat naše cíle. A to buď obecné, například růst tržní hodnoty. Nebo konkrétně, například nárůst […]