6 kroků pro rozběhnutí úspěšné crowdfunding kampaně

4.5/5 - (2 votes)

Pokud hledáte způsob jak se stát centrem pozornosti a najít finance pro váš obchodní nápad, crowdfundingová kampaň (nebo kampaň davového/lidového financování) by vás mohla dostatečně postrčit. Udělat vaše sny skutečností.

Několik nejúspěšnějších crowdfundingových kampaní dosáhl The Coolest Cooler, který vydělal více než 13 milionů dolarů – nebo 26 570% ze svého původního finančního cíle – a Exploding Kittens, které nahromadily něco pod 9 milionů, nebo 87 825% z původního cíle.

Pokud multifunkční míchač / basa / hudební přehrávač a karetní hra o koťatech a explozích může výrazně překročit své finanční cíle, představte si, co byste mohli udělat se svým revolučním a inovativním obchodním nápadem. Tímto vám ale nechceme naznačit, že crowdfundingové kampaně jsou jednoduché.

Dobrou zprávou je, že spuštění úspěšného davového financování může být sepsáno do šesti kroků.

Pojďme se na ně spolu podívat:

1. Sdílejte svůj příběh

Dejte svým potencionálním financovatelem vědět, jaký profit jim váš produkt nebo obchodní nápad může zaručit. Sdílejte kdo jste, co plánujete udělat, odkud přišel váš nápad, jaký rozpočet na to potřebujete a nakolik jste nadchnutí. To jim ukáže, že jste opravdu přemýšleli nad svým nápadem, co vám pomůže prokázat legitimitu a důvěru ve váš projekt.

Základní nástin této informace je také dostupný na Kickstarteru:Creator Handbook„, což je neocenitelná pomůcka pro ty, kteří chtějí vyzkoušet crowdfunding pro svůj byznys.

Přetlumočit váš příběh přes vizuální obrazy má také svou důležitost. Ujistěte se, že vytvoříte skvěle vypadající hlavní obrázek projektu a stejně přesvědčivé video. Video je obzvláště důležité. Může projekt jak dotvořit tak i zničit.

Nezapomeňte, že video musí být zpracováno ve vysoké kvalitě a zejména profesionálně. Mnoho kampaní na Kickstarteru má výborně vypadající videa. Udělejte ho poutavé a vtipné a nechte si záležet na produkci.

2. Nabídněte úžasné odměny

Lidé vás podpoří, pokud si budou myslet, že to stojí za to. Proto je vždy lepší mít připravený dárek pro vaše sponzory.

Určitě si chcete prohlédnout, výše zmíněný, Creator Handbook. Ujasníte si tak, co smíte a co už nesmíte nabídnout. Existují určitě zákazy, kterých byste si měli být vědomi. Také byste měli být férový s vašimi odměnami. Nezapomeňte se ujistit, že je dokážete i naplnit, nejen slíbit.

Je v pořádku, pokud přislíbíte sponzorem velké odměny, ale nezapomeňte, že jejich dodání vám zabere mnoho času a úsilí. Buďte realistický.

3. Nastavte si finanční záměr

Pokud spouštíte svou kampaň na Kickstarteru, měli byste si být vědomi jejich modelu – vše nebo nic. Pokud dosáhnete nebo přesáhnete váš finanční záměr, můžete si peníze nechat. Pokud ne, nedostanete nic. Samozřejmě, jsou tu i platformy jako Indiegogo, které pracují na trochu jiném modelu, kde si můžete nechat finance bez ohledu na to zda jste dosáhli svou vytouženou hodnotu.

V tomto bodě je důležité promyslet si, kolik peněz potřebujete pro zahájení a rozjezd svého projektu a kolik lidí, které znáte, vás budou ochotni sponzorovat. I když samozřejmě s vaší kampaní můžete přitáhnout pozornost nových lidí, většina podpory přijde od těch, které už znáte. Opět buďte realistický.

Také mějte na vědomí, že svůj finanční cíl nemůžete změnit poté, co jste kampaň již začali.

4. Propagujte svou kampaň

Je mnoho různých způsobů jak dát lidem vědět o vaší kampani. Zde je několik tipů:

  • Využijte sociální média na rozeslání zpráv.
  • Oslovte média a blogery, aby přitáhli pozornost na vaši kampaň.
  • Hosťujte akci pro zvýšení zájmu a pozornosti.

Mějte na paměti, že vaše kampaň pravděpodobně neuspěje, pokud do ní nebudete investovat celých 100%. Potřebujete o ní přemýšlet jako o práci na plný úvazek, dokud se snažíte dosáhnout svého cíle. Použijte každý konrakt co máte, každý marketingový kanál, který vám je k dispozici jako páku k dosažení svých úspěchů.

5. Updatujte své podpůrce jako váš projekt postupuje

Vaše podpůrce na projektu musíte udržovat informované jak postupujete se svou kampaní. Pokud s nimi nesdílíte pravidelně novinky, můžete ztratit jejich zájem a nepřitáhnete tolik pozornosti od sponzorů, kolik potřebujete.

Naštěstí crowdfundingové platformy mají obecně zabudované prostředky, které vám usnadňují sdělování novinek svým projektovým podpůrcům a odeslat jim zprávy přímo. Využijte tyto prostředky a udržte každého ve své moci.

Reklamní triky jsou nepotřebné. Buďte upřímný a pravidelný ve svých updatech. Pokud věci nejdou přesně jak byste si přáli, buďte jasný. Vaši podporovatelé chtějí vědět, že můžete dotáhnout svůj projekt do konce a stejně i odměny, které jste jim slíbili.

6. Splňte své sliby

Crowdfunding kampaně nekončí po dosažení svých finančních cílů. Skončí, když stvořitel splní své sliby. To znamená dokončit svůj projekt. To znamená dotáhnout do konce slíbené odměny a být si jistý komunikací se svými podporovateli.

Také můžete využít průzkum z posbíraných odezev od sponzorů a zároveň vám to poskytne informace, které budete potřebovat na zlepšení svého crowdfundingu v budoucnosti.

Jen po naplnění svých slibů můžete skutečně říct, že jste měli úspěšnou crowdfundingovú kampaň. Předtím, stále ve vzduchu visí mnoho nedotažených věcí.

Bonusový krok: Použijte Krowdster na podporu svého dosahu.

Už jsme se trochu povídali na propagaci, která je životně důležitá pro úspěšnost vaší kampaně.

Krowdster je aplikace, která vám dopomůže manažovat vaši crowdfundingovú kampaň. Můžete ji využít k optimalizaci vaší cílové skupiny, rozšířit sociální dopady a dostat se do kontaktu s žurnalisty a zvětšit mediální výstup pro lepší viditelnost kampaně.

Poslední myšlenky

Nezapomeňte: Vaši sponzoři jsou prioritou číslo jedna. Když jim ukážete, že vám na nich záleží, budou ochotnější projevit vám důvěru a můžete se přes ně dostat k jejich přátelům a sdílet s nimi nápady.

Není tajemstvím, že crowdfundingové kampaně mohou zabrat hodně práce. Se správným postupem můžete dosáhnout a dokonce převýšit svůj finanční cíl, ale nečekejte, že to půjde snadno. Pokud neuspějete napoprvé, zkuste to znovu.

The Coolest Cooler by nebyl nikdy vytvořen pokud by se jeho tvůrce Ryan Grepper vzdal po svém prvotním neúspěchu.


CrowdfundingJak podnikat
Comments (0)
Add Comment